Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Rodgers revolution

Av passioner - 7 oktober 2012 14:36

Nu sitter vi ca 1h och 20min bort från nästa match i ligan, den 7 i ordningen. Nu väntar Stoke på hemmabana, ett Stoke som faktiskt har en del intressanta spelare i bland andra Steven N´Zonzi men det har också några gamla bekanta i Crouch, Adam och Owen som alla har kapacitet att skapa problem för vilket lag som helst om de har en bra dag.


Nu får vi hoppas att den dagen inte är idag.


Resultaten har inte riktigt gått vår väg så här i början av säsongen, men prestationerna på fältet har ändå sett ganska bra ut tycker jag. Oturlig förlust mot scums, eller oturlig kanske den inte var, snarare onödig. Vi ska inte ens göra det möjligt för domaren att avgöra den matchen, vi är tillräckligt bra för att avsluta den redan i första halvlek men tyvärr saknade vi effektivitet och det handlar trots allt om att göra mål i fotbollen.


Nu ser det ut som att Suarez har börjat hitta målet och det kan visa sig oerhört viktigt för oss då det inte ser ut som att någon annan vill vara med och trycka dit bollarna.


Om vi bortser från det självklara med att det är bra att Suarez har börjat göra mål så kan vi också se positiva bitar i spelet. Spelarna blir mer och mer bekväma i spelsystemet, många unga spelare har visat framfötterna, spelare som Sterling och Suso visste vi hade kapacitet men även Wisdom och i viss mån Yesil tycker jag ser riktigt lovande ut.


På mitten har vi som jag ser det något av ligans absolut bästa mittfält när Sahin, Gerrard och Allen spelar, kan Lucas komma tillbaka och hålla sig skadefri ser det riktigt bra ut. Gerrard har ju faktiskt gjort mål i några matcher nu också och förhoppningsvis kan det lossna ordentligt för honom nu.


Ska man skriva om Liverpool kan man inte undgå att skriva någon rad om Raheem Sterling. Han har gjort det bra det är ett som är säkert men jag saknar lite killer instinct hos honom, han utmanar bra, håller hög fart med boll och ser ut att ha funnit ett bra samarbete med Suarez, men han måste börja gå mer rakt på mål i vissa lägen. Utmana även i straffområdet, i situationer som Suarez inte får staffar hade Sterling fått dem eller så hade han kunnat avsluta själv.


Idag hade jag gärna sett följande 11.

Reina

Johnson, Agger, Skertl, Enrique

Sahin, Gerrard, Allen

Sterling, Borini, Suarez


Inga konstigheter med andra ord. däremot vill jag se ett tidigt byte där Downing kommer in istället för Borini om han inte börjar göra mål. Borini löper oerhört bra och skapar massa yta för de övriga men det krävs lite mer än så på den här nivån. Jag vill se att han är en 15-20 mål/säsong anfallare för att han ska få regelbunden speltid. Nu är systemet nytt för alla spelare och det tar tid för det att sätta sig men snart måste vi börja se utdelning även från den gode Borinis sida för att han ska kunna hålla en startplats.


Jag tror på en ganska säker seger idag men vi verkar ha fasligt svårt för att hålla nollan så tipset får bli 3-1, hade gärna sett 2-0 men så länge försvaret är lite ihåligt går det inte att motivera nollan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av passioner - 12 augusti 2012 15:24

Lördag i veckan som kommer, då är det äntligen dags för ligapremiär.   Jag tycker det har sett helt ok ut under försäsongen och har svårt att se något annat än 3 poäng även om vi startar på bortabana. West Bromwich är ett lag vi bara ska slå. Tid...

Av passioner - 13 februari 2012 17:26

Jag ska väl kanske inte uttala mig i det hela då jag trots allt är ganska färgad (får man säga så i det här fallet?) när det gäller Suarez-evra fallet, men jag måste säga att jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka.   När det gäller ...

Av passioner - 4 februari 2012 17:51

Norrmän är faktiskt inte så dumma som man skulle kunna tro, bland annat har de uppfunnit ett av de bättre träningsredskapen i Redcord. Ett otroligt enkelt redskap som underlättar rehabilitering från start till mål. Det går verkligen att gå från mycke...

Av passioner - 31 januari 2012 19:24

Jag måste säga att jag är lite orolig för att det inte händer så mycket på värvningsfronten för Liverpool idag, visst kan de prestera på samma höga nivå som de gjort i de 2 senaste cup-matcherna är det ingen panik. Men om de inte klarar av att hålla ...

Av passioner - 29 januari 2012 15:57

Inför vintern sökte jag om att bli testförare för Nokian, tyvärr blev det inte så men eftersom det ändå var dags att köpa nya vinterdäck föll valet på Hakkapeliitta 7. Detta har vi inte ångrat än så länge, bilen känns ganska stabil, det blir alltid l...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards